
In augustus stelden we op de gemeenteraad voor om meer maatregelingen en publiciteit rond de markt te maken.
Tot op vandaag, 19 september, hebben we er nog niets van gemerkt, integendeel!
9 marktkramen stonden in Wechelderzande opgesteld, met maar een dozijn bezoekers.
Ook afgelopen zomer was het armoe troef op de wekelijkse markten in onze dorpen. Het weer en de vakantie hebben hier uiteraard ook invloed op. De eerste maanden hadden wel al aangetoond dat de markt een positieve invloed kan hebben op onze lokale handel en horeca.
We zijn echter van mening dat er meer nood is aan reclame en publiciteit. Zo dat de markt verder kan blijven bloeien. Een spaarkaartje (wat het gemeentebestuur voorstelde) bleek onvoldoende.
We wensen dat er binnen en buiten Lille meer advertenties, aankondigingsborden, flyers of affiches komen om de mensen beter te informeren en hen eraan te herinneren dat we een markt hebben.
Tijd dus voor een uitgebreidere communicatie!
Deze werd op onze vraag ook beloofd op de gemeenteraad van augustus. Er ging op korte tijd een overleg zijn met het marktcomité en er werd al gesproken van een markt 2.0... Daar merken we tot de dag van vandaag niets van. Integendeel: de leden van het marktcomité stonden vandaag ook niet meer opgesteld.
TIJD VOOR ACTIE! Of wil het bestuur dit laten verloren gaan omdat het een voorstel was van de oppositie?